17. 11. 2015

Rozhovor a recenzia: Miroslava Varáčková - Nepobozkaná

Ahoj

Dnešní článok bude o ďalšej slovenskej spisovateľke a jej knihe. Tento krát som pre vás vyspovedala Mirku Varáčkovú a mala som možnosť prečítať si jej knihu Nepobozkaná.

Mirke v týchto dňoch bude vychádzať jej ďalšia knižka a v poradí už 11 s názvom Len to nikomu nepovedz ktorú samozrejme musím mať.

Prečo si začala písať?
Z nudy. Moji synovia boli malí, večer zaspávali pomerne skoro, takže mi ostávalo dosť voľného času, ktorý som chcela nejako rozumne zaplniť. Potrebovala som robiť niečo zmysluplné, niečo, čo by ma napĺňalo a vytrhlo zo stereotypu, čo by nebolo o varení, dojčení, „plienkovaní“ a o bežných denných činnostiach. A tak som jedného dňa vzala do ruky zošit a pero a zrazu som v tom bola až po uši.

Čítala tvoja rodina tvoje knihy?
Ženská časť mojej rodiny áno, mužská nie.

Aký štýl kníh čítaš?
Čítam všetko, čo ma zaujme. Väčšinou sa vyhýbam iba detektívkam a historickým románom.

Tvoj obľúbený autor?
Nemám jedného obľúbeného autora.

Kniha ku ktorej sa vraciaš?
Je ich viac, ako príklad spomeniem knihu Elektrický boh od C.R.Hyde, ktorú opakovane čítam snáď každý rok.

Si voči svojim kolegom spisovateľom kritická?
Áno, ale nikdy ich nekritizujem verejne, pretože viem, koľko práce, času a energie vložili do každej knihy. Nechcem pôsobiť demotivujúco, práve naopak.

Sú tvoje knihy pre všetky generácie?
Čo ja viem? J Asi nie.

Najšťastnejší deň vo tvojej spisovateľskej kariére?
Neviem vybrať iba jeden. Každý úspech ma posúva a robí spokojnou.

Je nejaký autor ktorého by si chcela spoznať?
Je ich veľa, predovšetkým sú to zahraniční autori, keďže s väčšinou slovenských súčasných (publikujúcich) autorov sa poznám osobne.

Čo by si odkázala tvojim čitateľom a začínajúcim autorom?
Čitateľom ďakujem za priazeň, chcem, aby vedeli, že si veľmi cením každý ich mail, komentár či lajk, som nesmierne šťastná, že cítim ich podporu, lebo vďaka nej viem, že má moje písanie zmysel. No a začínajúcim autorom odkazujem iba jediné - veľa píšte a ešte viac čítajte!

Nepobozkaná

Vydavateľstvo: Evitapress
Rok vydania: 2014
Počet strán: 240 strán
Väzba: brožovaná väzba

Obsah: Sladkých šestnásť a na obzore žiadny frajer, žiadna pusa, žiadne randenie.
To je údel druháčky Dominiky, ktorá si najviac na svete želá, aby sa zbavila nálepky „nepobozkanej“. Jedného dňa sa jej do cesty pripletie Šarkan, chalan s krásnymi očami a nevyspytateľnou povahou, ktorý jej celkom poblázni hlavu a vnesie jej do života dlho očakávaný závan romantiky. Nepotrvá dlho a Dominike sa začnú plniť i najtajnejšie sny.
O bozkoch.
O láske.
O človeku, ktorý dokáže narušiť jej nudný stereotyp...

Anotácia: Čestne vyhlasujem a bez hanby priznávam, že ja Dominika Botková nemám na chalanov šťastie. A pritom by som tak veľmi chcela mať frajera. Mal by hnedé oči a super postavu. Alebo aj nie. Hlavne, aby som sa do neho rachla až po uši a on by mi city opätoval. Žalúdok by mi robil bláznivé kotrmelce, vždy keď by som ho zbadala, potili by sa mi dlane a srdce by mi išlo preraziť rebrá od toľkého vzrušenia. Proste by som bola do neho nenapraviteľne zaľúbená a on by netúžil po inom, len ma bozkávať. No nik taký nie je. Nik, kto by stál o nudnú, nezaujímavú Domču, ktorá dokonale splýva so sivým priemerom. Aj preto som si istá, že mi je súdené nikdy neprežiť krásnu a úplne bláznivú tínedžerskú lásku, o akej snívam už roky.

Lena, moja najlepšia kamoška, vraví, aby som vyčkala času, a keď pri tej jej rade iba prevrátim oči a nešťastne utrúsim, že už čakať nechcem, veď mám šestnásť, celých šestnááásť, prepána, tak len skonštatuje, že som ťapa, lebo na lásku, tú pravú, treba čakať a mala by som to konečne pochopiť. Jej sa to hovorí, ona má Kamila a Kamil je z nej celý hotový. Zniesol by jej aj modré z neba, ak by ho o to požiadala, takže je jasné, že nič nevie o tom, aké zúfalé je byť sama a čakať na deň, keď aj mňa konečne niekto zovrie v náručí a obsype ma bozkami. Často si predstavujem, ako ku mne môj vysnívaný pristúpi, venuje mi hlboký pohľad, šepne mi, že zo mňa totálne šalie, a potom sa perami dotkne tých mojich.

Kniha ktorá je určená nielen pre násť ročné baby. Ak hľadáte knihu na oddychové čítanie tak vám ju môžem odporučiť. Domčin príbeh ma úplne pohltil a zaspomínala som si na časy keď som aj ja hľadala toho pravého a snívala o princovi na bielom koni :D V príbehu sa jedná o Dominiku ktorá je mladá 16 ročná baba, ktorá rieši bežné veci od prvej lásky až po rodičovské problémy. V období keď už nedúfa že stretne toho pravého sa jej do cesty pripletie Šarkan. Je to ten typ zlého chlapca ktorý sa však pri Dominike mení na nežného romantika ktorý chce zmeniť jej bežný stereotyp a ukázať jej že svet je farebný a nie len čierno biely. Zrazu sa Dominike zdá že svet je krásne miesto a všetky jej problémy sú malé ako gombička. Myslíte že ich „láska“ vydrží a Šarkan sa pre Dominiku dokáže zmeniť? Že sa zbaví nálepky nepobozkanej? Ak hej tak vám odporúčam si túto knihu kúpiť a ak chcete mať prehľad o novinkách tak vám odporúčam lajknút Mirkinu stránku na fb.